CERITA CINTA ZAMAN KANAK - KANAK

CERITA CINTA ZAMAN KANAK - KANAK





Tahukah anda ? aku amatlah merindui zaman kanak ku.

Maka akan lahirlah entri ni yang akan membawa ada kembali ke zaman silam.

lets go

-----------------------

Bismillah. nak mula dari umur mana ya.

Kalau dari tua ke bawah. cam melawan kitaran alam.

Dan melawan kitaran alam tu bahaya. jangan jadi cam depa noo ? 

Allah tak suka orang yang membuat kerosakan di muka bumi.

Pi baca Al-Quran. 

Enough facebook. heh

-----------------------------
Bismillah so aku akan mula dari umur... erm 8 tahun.

Ya. eh wait lapan tahun... erm aku kat mana ya... dang. hanpa tengah menguji daya ingatan

Seorang kackakz yang sudah berumuh lebih 20 tahun menghadapi dunia. hangpa ya la. 

Sibuk pikir pasal kerja, money, wife ja.

Walau aku masih muda. 

Aku ni jenis pikir banyak. aku pikir masa depan. masa sekarang. masa silam.

----------------------------------
Biasalah. dugaan lelaki kachakz. ahaks.

EHEM. penulis. jangan nak gedik sangat la.

Okay fine. aku teruskan menulis la ni.

ggrrr. 

----------------------------

Hangpa ni. kena tau. aku ni jenis sopan orangya.

Aku tak suka gapah2. sebab i used to be gopoh gapah.

dan ianya stupid. 

You cannot think straight dude. trust me.

i mean you are me. 

-----------------

ehmmm. lets get back to the story.

baik. hmmm. setahu aku ingat la. perjalanan hidup aku. agak pelik siket.

Kalau nak banding orang lain. kalau org lain dok berangan happy ending duduk atas istana bersama prince.

hang jangan nak tipu la. 

aku boleh nampak angan2 hang dulu. kah.

aku ni pelik

----------------

Life aku bermula. well memori aku masih segar di antara umurku 7 - 40 tahun.

jadi aku akan bermula story time umur 7 tahun.

okay ? dengaq baik2. ni semua real life story event. aku takdak tokok tambah punya.

ku terer memasak. benar. tapi aku memalas. lebih prefer orang lain buatkan. kah.

------------------------------

teringat kat future wife. hmmm

----------------------

so umur 7 tahun . aku duk kat perak. sekolah agama. dari kecik.

yang aku tak leh lupa. wait wat da. aku tingat masa aku kat sekolah tadika.

kitorang tanam yang sayur tu. erm tauge ? ya. tanam tauge. letak kapas. ngan air. pastu esok.

sumer tak sabar2 tengok. ape perkembangan. and you know. it always ada perubahan.

sentiasa membesar baik. taugeh2 tuh. uhh... i miss that.

i was so pure back then.

------------------------------

duk kat sekolah tadika. aku memang agak innoncent.

dan comel serta kachakz serta cute. ya.

oh ada satu citer menarik.

dulu kekecik. aku suka tangkap ikan. yang warna warni tu. nama dia gapi ke apa tak salah aku.

kalau kat kampung lak. suka tangkap ikan karim (kalau tak salah nama) tangkap tu. dekat tempat2 yang banyak pacat tu. pastu woi. tau tak. pernah satu ari terserempak ngan ular tedung woi.

nasib baik ular tedung tu menyedari kehenseman serta kehalusan wajah innocent aku.

dia buat tak tau jer.

tak pandang pon.

dan berlalu pergi...


---------------------------




baik. so erm. aku ni kira org kampung gak. sebab mmg dulu kekecik. aku memang liar.

woi. liar camne woi. kah. hang jangan salah paham. maksud aku. ligat ler. atau orang kata.. erm. aktif.

ya. aku seorang yang sangat periang di waktu kecilku. 

memiliki wajah ceria ibuku. 

aku selalu tersenyum.

dan aku adalah kesukaan opah..

hmmm.

tapi opah dah lama takde..

----------------------------

okay masuk bab sekolah. lets go.

hmmmm. mmg dari darjah satu sampai darjah 5... 

mmg sekolah both sesi pagi and petang. kira aku dulu mmg busy. bab tu sampai skarang sama camni. 

takpe lah. takdir org hensem.

hmmmmm..

-------------------------

so.. hmm kat perak. life was easy. takde kekusutan. paling tak leh luper. aku paling minat dragonbaall.

sanngup bangun awal. semata nak tengok goku. tapi yang aku ingat. malay dub dia sux.

"kamehameha" dia pi bubub "kwepohepo?" hang kena paham. aku pon bukanlah boleh ingat details.

lama dah tu. berlalu. tapi syok. balik dari sekolah. belikan adik nuget. ya. aku memang dari dulu penyanyang orgy.

kalau pi sekolah. abah aku bekalkan nasi goreng.

kira macam anak manja gila lah.,

oh dan aku ingat dulu..

aku ni suka sangat duit time kekecik. tak tau napa.

mungkin nak tunjuk kat kawan.

tapi bila dah besar.. nafsu aku kat duit umpama nafsu gay kepada perempuan.

hang paham tak ? 

------------------------

tapi yer lah. duit tu perlu. bukan kata tak perlu langsung.

tapi tu lah... aku tak suka kejar apa yang orang kejar... aku pelik. ya.

-----------------------

baik teruskan..

oh. teringat dulu memang suker makan biskut tiger.

yang untuk lumba lari tu. ni sumer peranguh tibi la tu. tibi satu ada gamba rimau. bila budak tu makan biskut tu.

so aku pon try la. tak lari laju mana pon. ceh menipu punya iklan. aku dah agak dah.

tapi rasa dia sedap.

aku still ingat.

---------------------------

lagi.. erm. dibawak ronda oleh abah aku. memang adalah satu kebiasaan yang sangat lazim.

kira kat taiping tu. kamilah "otai" seluruh tempat diteroka. takde celah lagi dah. sungguh.

such nice times back then... hmmm

--------------------

k. erm masuk dalam darjah 4 atau 5....

time ni family aku pindah pi penang.. uhhh.. penang.. kau tak tau betapa rindunya aku...

--------------------

jom masuk citer aku dok penang pulak..

hmmm . life. AMAT AWESOME HERE.

siyesly. one of the best moments of my life.

ditambah duk dekat erm... rumah warden ? kalau tak salahh aku.

back then. im like the oldest kanak2 there. so salulah aku buli diorang.

dan kat situ ramai kanak2 dari berbagai2 negeri.

--------------------

tapi aku nak highlight : ada orang sarawak, sabah, dan kedah.

so kira macam loghat diorang tu. aku still ingat. ya... kadang lawak gak bila dipikir balik.

--------------------------

hmm rasa cam panjang ni. hang nak versi panjang ka ? nampak cam dah lengah lengan hang tu. baca blog aku. kehkehkeh.

baik. hmmm versi sederhana lah. sebab bukankah Rasulullah sukakan kesederhanaan ? so aku pon suka.

hang akan suka apa yang orang hang cinta suka. tak gitu ?

--------------------------

tapi siyes nak cakap bagi hang yang masih muda.

all boys is pervert. 

so hang jangan nak layan boys kat sekolah tu. diorang stupid.

and tidak matang.

except me la. tapi zaman aku dah lepas dah. kehleh.

-----------------------------

baik. aku highlight kisah best ja ya... hmmm

kat penang. sekolah agama dia best gila... lari2.... pastu beli erm.. yang chewing gum gegula yang  bentuk burger tu. apa tah nama dia.

tapi siyes aku rajin beli.

baik. di sini bermulalah kisah cinta pertama aku yang agak sweet. dan innocent. kira macam pure love.
siyes. sumpah.

----------------------------

baik, okay so erm, haziqah. ya itulah nama awk. yeh i still remember you.

so sape haziqah ni. dia ni orang sabah. atau sarawak ? kalau tak salah aku.

tapi bila aku ingat. dia ni lawa bila dah besar. dan ya aku still ingat segar wajah awk.

--------------------------

haziqah ni. dia suka ajak aku maen kawen2. pastu buli aku. suruh aku buat ni. buat tu.

kira cam hamba pon ada. tapi siyes. aku ikut ja. sebab iyalah. aku memang gentleman. sejak dari azali lagi.

dipimpinnya tangan aku ke sana kemari. bawak aku dok kat bukit.

tah ape dia pikir. tah ape aku pikir masa tu. hmmm tiada memori. 

......:)

so main masak2... hirup cawan teh yang kosong.. disengih2 wajahku.. uhhhh.

memang innoncent gila ah. korang jangan salah faham. aku tak rasa apa2.

sangat innoncent masa tu. tapi aku tak tau tentang dia. asal dia suka sangat kat aku.

oh. ceit. aku teringat. dia ada kata "jom main tidur2" 

ya.... this erm.. might sound weird.. but it happens... dude...

-------------------------

so dia bawak aku duk bawah tannga. pastu paksa aku baring tepi dia..

pastu.......................









---------------------------------------




hahahaha. apa ? kacau stim hang ka ? kehkehkeh. sori la. tapi ianya agak ekstrem ? nahhh

fine so dia peluk aku. thats it. so what ? i dun feel nothing.

but idk about her.

then i just let her do whatever she want.

--------------------


wait dude are you being... rape ? 

what ? hahahahaha

no. kitorang sebaya. atau at least dekat sngt umur. tapi mmg org pompuan mmg pandai benda cintan cintun ni.

aku dah perhati dah. memang betul aku nak habaq hang..


--------------------

so .... it was a a happy two years.. sangat happy...

pastu.... darjah 6... aku kena pindah..

balik perak.. dok kat kampar..

-------------------

hmmm hang bayangkan lah sendiri camne aku rasa. tapi know this. "i dun wan to leave"

such a nice place... all those memories of stupidness.

main tuju kasut.

panjat bola and such.

-----------------

and my sister being flirt by some guy.

uhhh. ya i still remember. you have an amazing brother.

what can i say.

----------------------

baik.. jom.. hhmm dah nak sampai akhir dah.

so... masuk form 1.. segalanya berubah.... time ni. aku dah menjejak dewasa..

bermimpi basah tu memang perkara yang erm. fantastik. hang jangan nak nafikan. i know you. heh.

baiklah erm... 

-------------------

nope. gonna end this one here.

sorry guys.. but erm... nak masuk zaman sekolah menengah. it was entirely diff from my childhood.

so tak nak citer ah. kalau citer sumer. 

hang tak nak baca dah blog aku ni. heh.

------------------

so bagi korang yang dah erm... expert cinta ni.

cuba hang imbau balik. bukankah cinta kanak2 tu yg paling best ? paling pure ? paling innoncent.

hang bila dah besar. 80% mana ada dah cinta kerana hati.. sumer tu nafsu..

hang mengaku jer la.

aku ni expert cinta. 

kah. 

takbur.

----------------------




baik so. setakat ni. ja. i hope korang boleh reminsce a bit. kalau ur dewasa life sucks. like me.

then think of ur childhood.. ianya sangat indah....

sangat indah...

hmmmm.

sedih sekejap.

-------------------

nak kena baca Al-Insyirah bebanyak ni.... huhu

tamat.

-------------


P/s how was it ? this pretty much describe how my childhood wents. it was like fairy tale... ;)

so korang ada apa2 highlight moment childhood korang ? sila citer kat komen yer. bye. take care.

0 comments: