KERANA REDHA ALLAH YG KU TUJU



KERANA REDHA ALLAH YG KU TUJU

Assalamualaikum.

Bismillah.. Alhamdulillah..

Tiada daya dan Upaya kecuali dari Allah

la hawla wala quwwata illa billah

...

Allah Ya Jabbar tidak pernah menyakiti mu. Sedang manusia sering menyakiti ku.

Allah Ya Rahman tidak pernah meninggalkan ku. Walau sesaat. Walau manusia kdg pergi meninggalkan ku.

Allah Ya Wadud tidak pernah lupa membalas cintaku. Sedang manusia kdg tidak menghargaiku.

Allah Ya Samii sentiasa memahami ku dan mendengar Sedang manusia lain kdg tidak memahamiku.

Allah Ya Ghaniy sentiasa pemurah dan dermawan kepadaku. Walau pon Kadang manusia tidak memberi ku.

Allah Ya Qoriib sentiasa dekat dgn ku. Saat manusia lain sesaat dekat dgnku. Dan sesaat jgk jauh drku.

Allah Ya Hafiz menjaga ku setiap saat.
Saat manusia tidak bisa menjaga walaupun ibuku sendiri.

Allah Ya Rahman Allah Ya Rahim cinta dan syg pada aku. Lebih dari ibuku. Lebih dari mana2 manusia.

Allah Ya Latif sentiasa berlemah lembut dgnku. Sedang manusia lain Kadang berkasar denganku.

Allah Ya Basir ada dengan-Ku saat aku susah dan senang. Sedang kadang manusia hanya ada saat aku senang dan hilang saat aku susah.

Allah Ya Rahim ada memeluk ku. Saat manusia tidak bisa memberiku pelukan.

Allah Ya Ghaniy Memberi rezeki.
Allah Ya Zal Jalal Li Wal Ikram memberi kekuatan.

Allah Ya Rahman sentiasa berlaku baik dgnku. Walaupun saat aku bermaksiat. Sedang manusia baik saat aku baik. Juga tak baik saat aku baik.

Allah Ya Hafiz ada setiap ketika aku perlu. Sedang manusia hanya sementara..

Ya Allah Ya Karim di setiap detik. Hidupku. Ada pertolongan Mu.

Ya Allah Ya Malik . Dengan niat KeranaMu.

Aku lepaskan bebanku yg membelenggu.

Aku lakukan kerana Mu Ya Allah Ya Rahman.

Ya Allah Ya Nur Moga hari mendatang kau curah dgn cahaya Mu

Ya Allah Ya Salam Dgn ketenangan dari Mu.

Aku yakin. Aku yakin. Aku yakin dgn ucapan

اِحْفَظِ اللَّهَ يَحْفَظْكَ

InsyaAllah

0 comments: